dnes je 7.10.2025

Input:

Jednodušší a rychlejší administrativa při hlášení pracovních úrazů: nově digitálně

19.9.2025, Zdroj: Ministerstvo práce a sociálních věcíDoba čtení: 1 minuta

Vláda schválila nařízení, které významně zjednodušuje a urychluje proces ohlašování pracovních úrazů. Nově budou zaměstnavatelé ohlašovat pracovní úrazy Státnímu úřadu inspekce práce a Českému báňskému úřadu výhradně elektronicky, čímž dojde k výraznému zjednodušení administrativy.

Zaměstnavatelé budou ohlašovat pracovní úraz a zasílat záznam o něm (včetně jeho případné aktualizace) jednoduše elektronicky prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, který již sám zajistí odeslání na příslušný úřad. Díky tomuto kroku dojde k výraznému omezení administrativní zátěže nejen pro samotné zaměstnavatele, ale také pro zmíněné instituce.

Nařízení stanovuje, jaké náležitosti musí ohlášení a záznamy o pracovních úrazech obsahovat. Jasně dané postupy zajistí přehlednější správu a efektivní statistiku pracovních úrazů, což v důsledku přinese i lepší ochranu práv zaměstnanců. Nařízení vstoupí v účinnost dne 1. ledna 2026.

Vláda schválila i

Nahrávám...
Nahrávám...