Vláda schválila nařízení, které významně zjednodušuje a urychluje proces ohlašování pracovních úrazů. Nově budou zaměstnavatelé ohlašovat pracovní úrazy Státnímu úřadu inspekce práce a Českému báňskému úřadu výhradně elektronicky, čímž dojde k výraznému zjednodušení administrativy.
Zaměstnavatelé budou ohlašovat pracovní úraz a zasílat záznam o něm (včetně jeho případné aktualizace) jednoduše elektronicky prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, který již sám zajistí odeslání na příslušný úřad. Díky tomuto kroku dojde k výraznému omezení administrativní zátěže nejen pro samotné zaměstnavatele, ale také pro zmíněné instituce.
Nařízení stanovuje, jaké náležitosti musí ohlášení a záznamy o pracovních úrazech obsahovat. Jasně dané postupy zajistí přehlednější správu a efektivní statistiku pracovních úrazů, což v důsledku přinese i lepší ochranu práv zaměstnanců. Nařízení vstoupí v účinnost dne 1. ledna 2026.
Vláda schválila i…