dnes je 28.2.2024

Input:

Uchovávání daňových dokladů

5.2.2013, Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 1 minuta

Generální finanční ředitelství připravuje výklad k novele zákona o DPH od roku 2013, kterou byly implementovány požadavky směrnice v oblasti vystavování a uchovávání daňových dokladů.

Zákon o DPH klade na plátce požadavek, aby po dobu 10 let uchovávali daňové doklady, a to tak, aby byly po celou dobu čitelné, byla zajištěna věrohodnost původu daňových dokladů a neporušenost jejich obsahu. 

První otázkou, která v této souvislosti vzniká, je, zda lze listinné doklady převést do elektronické podoby a nadále je uchovávat pouze elektronicky. To nové ustanovení § 35a zákona o DPH umožňuje, doklady lze naskenovat do různých formátů. Požadavkem zákona je však zajistit, aby se dokument během konverze neporušil, což potvrzují různé certifikáty nebo jiné značky. Pro zajištění těchto vlastností daňových dokladů není nezbytné převádět do elektronické podoby související doklady typu objednávek, smluv, dodacích listů, přepravních dokladů, protokolů o

Nahrávám...
Nahrávám...